می دانید سیگار کشیدن در دوران بارداری چه خطراتی دارد؟ مضرات سیگار بر جنین چیست؟ همگی ما با عوارض سیگار کشیدن آشنا شدیم که می تواند زندگی ما را به خطر بیندازد اما این خطرات در برخی موارد مانند باردار بودن جبران ناپذیر خواهد بود.

مضرات سیگار و تاثیر ان بر سلامت دندان

مدل سازی ارتباط آماری معنی داری بین اختلالات مصرف الکل و وابستگی نیکوتین در یک نمونه دانشگاهی به صورت پیش بینی به مدت 7 سال با داده های تشخیصی فردی و داده های مصاحبه تاریخچه خانوادگی، از هر دو مدل نفوذ متقابل و مدل های آسیب پذیری مشترک (158) پشتیبانی می کند. مدل سازی الکل و مصرف دخانیات مشترک در نمونه دوقلو شامل دو گروه سنی نشان می دهد که عوامل محیطی مشترک در استفاده های اولیه (سنین 12 تا 16 سالگی) مهم ترین اهمیت دارند و در استفاده های بعدی (در سن 17 تا 25 سال) ) (99). مضرات سیگار مهمتر از همه، همبستگی مشترک برای تأثیر عوامل ژنتیکی که تقریبا 50 درصد از مصرف الکل و 50 درصد مصرف دخانیات در نوجوانان و بزرگسالان بزرگتر را توضیح می دهد تقریبا یکسان است، که نشان می دهد که عوامل ژنتیکی به طور قابل ملاحظه ای در عمل این نمونه به نفع هر دو الکل و تنباکو است.

ترک سیگار و تاثیر ان بر سلامت دندان

با استفاده از Registry دوقلوهای جنگ جهانی دوم ناس-NRC برای بررسی اثرات ژنتیکی در مصرف چندین ماده غذایی، یک مدل دوقلو با یک مسیر ژنتیکی مشترک برای مصرف دخانیات، الکل و قهوه، بدون اثرات زیست محیطی و مسیرهای جداگانه ای با هر دو ژنتیکی و اثرات زیست محیطی مشترک ترک سیگار را برای هر ماده به اشتراک گذاشتند، که بهتر از داده ها (159) مناسب است. اکثر اثر ژنتیکی بر مصرف دخانیات در مسیر ژنتیکی مشترک یافت شد و اکثر اثرات ژنتیکی بر مصرف الکل و قهوه در مسیرهای خاصی یافت شد. تجزیه و تحلیل رگرسیون مصرف کنندگان سنگین سه ماده در رجیستر NAS-NRC Twin دو عامل مستقل نهفته، یکی از زیرمجموعه های سنگین سیگار کشیدن و مصرف الکل سنگین و یک نوشیدن قهوه سنگین و نوشیدن قهوه سنگین را یافت (160).

سیگار کشیدن و تاثیر ان بر سلامت دندان

فاکتورهای جداگانه ای که سبب ایجاد همبستگی وابسته به الکل و نیکوتین و همبستگی وابستگی نیکوتین و نوشیدن قهوه می شود، ممکن است منعکس کننده اثر مستمر چند اثر دارویی نیکوتین و مواد زنجیره ای باشد (161). D EMOGRAPHIC AND S ECONOMIC FACILITATORS AND بررسی های انجام شده در مورد سقط جنین نشان می دهد که برخی از متغیرهای جمعیت شناختی - جنسیت، سن، قومیت، و وضعیت سیگار کشیدن اجتماعی - اقتصادی (SES) - به طور مداوم با سیگار کشیدن ارتباط دارند. به طور خاص، جنس مذکر، سن جوان، SES پایین تر و میزان تحصیلات پایین تر با شیوع سیگار کشیدن در حال حاضر رابطه مثبتی دارد، در حالی که نژاد اقلیت اسپانیایی و آسیایی / اقلیمی جزیره با شیوع سیگار کشیدن در حال حاضر منفی است (11،13،15،77،162). با این حال، در حالی که رابطه منفی بین میزان تحصیلات و شیوع مصرف سیگار در نمونه های مختلف جمعیت در ایالات متحده (163) همواره مشاهده شده است، برخی از جمعیت های غیر آمریکایی ارتباط معکوس دارند، مثلا در میان زنان در ایتالیا (164).

عوارض سیگار بر روی پوست و تاثیر ان بر سلامت دندان

در ایالات متحده ایالات متحده، در طول دوره زمانی 1965 تا 1994، میزان شیوع سیگار کشیدن در میان بزرگسالان کمتر از 65 سال در هر رده جمعیتی به جز افرادی که دارای تحصیلات کمتر از 12 سال بوده اند (9) کاهش یافته است. در افرادی که بیش از 65 سال سن داشته باشند، در افرادی که تحصیلات کمتر از 12 سال دارند، در زنان و در آفریقایی-آمریکایی ها (9)، میزان مصرف سیگار در حال افزایش است. نسبت خروج، به عنوان عوارض سیگار بر روی پوست (سیگاری سابق) / (هرگز سیگاری) تعریف شده است، در همه گروه ها افزایش یافته است؛ با این حال، نرخ افزایش نسبت خروج در بزرگسالان 65 ساله یا بزرگتر کاهش یافته است. همراه با پس انداز جمعیت شناسی، تعداد مطلق سیگاری های کنونی قدیمی تر همچنان افزایش می یابد با وجود کاهش طولانی مدت شیوع سیگار در طی 30 سال از 1965 تا 1994. رابطه بین SES و سیگار کشیدن پیچیده است و شامل تعدادی از عوامل مرتبط .
منابع : مضرات سیگار, ترک سیگار, سیگار کشیدن, عوارض سیگار بر روی پوست, تاثیر ترک سیگار بر چهره, عوارض سیگار, مضرات سیگار, عوارض سیگار کشیدن در نوجوانی, بزرگترین ضرر سیگار