آیا می توان داروی پردنیزولون را در دوران بارداری و شیردهی مصرف کرد یا اینکه برای جنین و نوزاد دارای عارضه می باشد؟ تحقیقات انجام شده بر روی حیوانات نشان داده است که این دارو بر روی جنین آنها اثرات سوئی می گذارد. بنابراین از مصرف این دارو در بارداری پرهیز کنید.


 

پردنیزولون را می شناسید؟

بررسی مختصر فیزیولوژی HPA ممکن است در درک این دلیل مفید باشد. عمدتا از طریق هیپوتالاموس، کاهش میزان کورتیزول آزاد، غده هیپوفیز را تحریک می کند تا میزان کورتیکوتروپین (ACTH) را افزایش دهد در حالیکه افزایش کورتیزول آزاد باعث ترشح ACTH می شود. به طور معمول سیستم HPA با ریتم روزانه (روزانه) مشخص می شود. سطوح سرمی ACTH از نقطه کم در حدود 10 صبح است. به سطح پیک تقریبا 6 صبح است. پردنیزولون چیست افزایش سطح ACTH باعث تحریک فعالیت های زیر پوستی می شود که باعث افزایش سطح کورتیزول پلاسما می شود و سطوح حداکثر بین 2 تا 8 صبح است. این افزایش کورتیزول باعث کاهش تولید ACTH و به نوبه خود فعالیت قارچی می شود. در طول روز میزان کورتیکوئید پلاسما در تدریج کاهش می یابد، که پایین ترین سطح در نیمه شب است.

قطره پردنیزولون را می شناسید؟

ریتم روزانه محور HPA در بیماری کوشینگ، یک سندرم اختلال بیش فعالی غده فوق کلیوی که با چاقی همراه با توزیع چربی درون سلولی، نازک شدن پوست با بی نظمی آسان، عضله شدن با ضعف، فشار خون بالا، دیابت نابالغ، پوکی استخوان، عدم تعادل الکترولیتی و غیره، از دست می رود. یافته های بالینی در مورد Hyperadrenocorticism ممکن است در طول درازمدت دوز دارو دارویی Corticoid درمانی در دوزهای تقسیم شده معمول روزانه اشاره شود. قطره پردنیزولون سپس به نظر می رسد که اختلال در چرخه روزانه با نگهداری مقادیر کورتیکوئید بالا در طول شب ممکن است نقش مهمی در توسعه اثرات کورتیکوئید نامطلوب داشته باشد. فرار از این سطح پلاسما دائما افزایش یافته حتی برای دوره های کوتاه مدت ممکن است در حفاظت از اثرات فارماکولوژیک نامطلوب کمک کننده باشد.

قرص پردنیزولون برای کودکان را می شناسید؟

درمان در روزهای آخر یک روش درمان است که عمدتا برای بیماران پیشنهاد شده است که در آن درمان های طولانی مدت داروهای خوراکی پیش بینی شده است. در فرایندهای بیماری کمتر شدید که در آنها درمان کورتیکوئید نشان داده شده است ممکن است شروع درمان با درمان روزانه را آغاز کنید. بیماری های شدید بیماری معمولا برای کنترل اولیه بیماری پروسه روزانه تقسیم می شوند. قرص پردنیزولون برای کودکان سطح دوز اولیه سرکوب کننده باید ادامه یابد تا پاسخ بالینی رضایت بخش، معمولا 4 تا 10 روز در مورد بسیاری از بیماری های آلرژیک و کلاژن. مهم این است که دوره دوز سرکوب کننده اولیه را به طور مختصر ممکن نگهدارید، به خصوص اگر بعد از استفاده از درمان جایگزین در نظر گرفته شده است. هنگامی که کنترل ایجاد شده است، دو دوره در دسترس هستند.

چگونه قرص پردنیزولون را قطع کنیم؟ در این مورد چه می دانید؟

در هر 6 ساعت دوز تجویز می شود، شواهدی وجود دارد که برخی از اثرات سرکوب کننده بر روی فعالیت های غده فوق کلیه ممکن است در روز بعد بعد از مصرف دوزهای دارویی مورد استفاده قرار گیرد. علاوه بر این، نشان داده شده است که یک دوز کورتیکواستروئیدهای خاص باعث مهار غده آلرژی برای دو یا چند روز می شود. سایر کورتیکوئید ها، از جمله متیل پردنیزولون، هیدروکورتیزون، پردنیزون و پردنیزولون چگونه قرص پردنیزولون را قطع کنیم (پردنیزولون (قرص پردنیزولون (قرص پردنیزولون قرص) قرص)، کوتاه مدت عمل می کنند (تولید سرکوب کننده قارچی برای 1/4 روز تا 1 ½ روز پس از یک دوز واحد) و در نتیجه برای درمان جایگزین روز توصیه می شود. در موارد زیر با توجه به درمان جایگزین روز باید در ذهن داشته باشید: اصول و علائم کورتیکواستروئید درمانی باید اعمال شود. مزایای درمان جایگزین روزانه نباید از مصرف بی رویه استروئیدها تشویق کند

قرص پردنیزولون در بارداری را می شناسید؟

در استفاده از درمان جایگزین روزانه، همانطور که در تمام شرایط درمانی است، مهم است که فرد را به هر بیمار متمایز و متناسب کنید. کنترل کامل علائم در تمام بیماران امکان پذیر نخواهد بود. توضیح مزایای استفاده از درمان جایگزین به بیمار کمک می کند تا در مورد علائم احتمالی که ممکن است در قسمت دوم روز استروئید اتفاق بیفتد را درک و تحمل کند. در صورت لزوم، ممکن است در این زمان، سایر علائم بالینی نیز اضافه شود یا افزایش یابد. قرص پردنیزولون در بارداری در صورت بروز حاد در حوادث بیماری، ممکن است لازم باشد که دوز خوراکی خوراکی کاملا سرکوبگر برای کنترل تجویز شود. وقتی که کنترل دوباره برقرار شود، درمان جایگزین ممکن است دوباره شروع شود. اگر چه بسیاری از ویژگی های نامطلوب کورتیکواسترویید درمانی می تواند به وسیله درمان جایگزین روز به حداقل برسد، همانطور که در هر وضعیت درمانی، پزشک باید با دقت نسبت خطر ریسک بیمار که با آن در نظر گرفته می شود.
منابع :پردنیزولون , پردنیزولون چیست, قطره پردنیزولون, قرص پردنیزولون برای کودکان, چگونه قرص پردنیزولون را قطع کنیم, قرص پردنیزولون در بارداری, بهترین زمان مصرف قرص پردنیزولون, قرص پردنیزولون و جوش, قرص پردنیزولون برای سرفه, قرص prednisone,