بعضی از بیماران سوال می پرسند که آیا می توانم این دارو را با امپرازول مصرف کنم؟ دمیترون هیچ تداخل دارویی با امپرازول ندارد و شما می توانید این داروها را با هم مصرف کنید ولی اگر دچار بیماری های خاصی هستید بهتر است در مورد مصرف همزمان قرص دمیترون با این دارو با پزشک و یا داروساز خود مشورت کنید. منابعی از لینک ها و سایت ها:
دمیترون
قرص دمیترون در بارداری
قرص دمیترون
قرص دمیترون برای کودکان
بهترین زمان مصرف قرص دمیترون

دمیترون چه تداخلات غذایی دارد؟

پیشگیری از تهوع و استفراغ ناشی از شیمیدرمانی شایع ترین عوارض جانبی که بیشتر از 4٪ از 300 بزرگسال گزارش شده و دوز 24 میلیگرم تلقیح شده از دمیترون به صورت خوراکی در 2 آزمایشات پیشگیری از تهوع و استفراغ همراه با شیمیدرمانی بسیار ایموتوژنیک (سیس پلاتین بیشتر از 50 میلی گرم در متر مربع یا برابر) عبارت بودند از: دمیترون سردرد (11٪) و اسهال (4٪). شایعترین عوارض جانبی در 4 آزمایش در بزرگسالان برای جلوگیری از تهوع و استفراغ همراه با شیمیدرمانی مؤثر رژیم غذایی (اساسا رژیم های مبتنی بر سیکلوفسفامید) در جدول 3 نشان داده شده است.

قرص دمیترون در بارداری چه تداخلات غذایی دارد؟

کثر واکنش های متضاد در بزرگسالان برای جلوگیری از تهوع و استفراغ همراه با شیمی درمانی مؤثر (ابتدا سیکلوفسفامید- رژیم های مبتنی بر آن] a گزارش شده در بیشتر از 5٪ از بیماران درمان شده با قرص های دمیترون و با میزان که بیش از محل (2٪) مشکوک 22 (9٪) 1 (< 1٪) اسهال 15٪ (6٪) 10٪ (4٪) کمتر عوارض جانبی ناخوشایزی سیستم عصبی مرکزی: قرص دمیترون در بارداری واکنش های اضافی پیماامیدال (کمتر از 1٪ از بیماران). هپاتیک: ترانس آمیناز آسپارتات (AST) و / یا آلانین ترانس آمیناز (ALT) سطح بالایی از طبیعی در حدود 1٪ تا 2٪ از 723 بیمار دریافت قرص های دمیترون و شیمی درمانی مبتنی بر سیکلوفسفامید در آزمایشات بالینی ایالات متحده است.

قرص دمیترون و درمان تهوع ناشی از جراحی

افزایش طولانی مدت بود و به نظر نمی رسید که به دوز یا مدت درمان بستگی دارد. در مواجهه با تکرار، برخی از دوره های مشابه تغییرات مشابهی در ترانس آمیناز رخ داده است، اما بیماری های کبدی علامت دار رخ نمی دهد. نقش شیمیدرمانی سرطان در این تغییرات بیوشیمیایی، نامشخص است. در بیماران مبتلا به سرطان که از داروهای همزمان استفاده می کنند، از جمله شیمی درمانی سیتوتوکسی و آنتی بیوتیک به طور بالقوه کبدی گزارش شده است. قرص دمیترون علت نارسایی کبد معلوم نیست. تشخیص: راش (تقریبا 1٪ بیماران). دیگر (کمتر از 2٪): آنافیلاکسی، برونکوسپاسم، تاکی کاردی، آنژین، هیپوکالمی، تغییرات الکتروکاردیوگرام، حوادث انسداد عروق، و تشنجهای بزرگ مال. به جز برونکواسپاسم و آنافیلاکسی، ارتباط با قرص های دمیترون مشخص نیست.

قرص دمیترون برای کودکان و درمان تهوع ناشی از شیمی درمانی

پیشگیری از تهوع و استفراغ ناشی از تابش شایع ترین واکنش های جانبی (بیشتر یا برابر 2٪) گزارش شده در بیماران دریافت شده قرص های دمیترون و همزمان رادیوتراپی مشابه موارد گزارش شده در بیماران قرص دمیترون و شیمی درمانی همزمان داشتند و سردرد، یبوست و اسهال داشتند. پیشگیری از تهوع و استفراغ پس از عمل. قرص دمیترون برای کودکان شایع ترین عوارض جانبی که در بزرگسالان گزارش شده در مورد پیشگیری از تهوع و استفراغ پس از عمل در جدول 4 نشان داده شده است. در این آزمایش بیماران چندین بار در هر دو گروه تجویز و تجویز داروهای تجویز شده و بعد از عمل در هر دو گروه دریافت کردند. جدول 4. اکثر واکنش های متداول در بزرگسالان برای جلوگیری از تهوع و استفراغ پس از عمل

بهترین زمان مصرف قرص دمیترون  و درمان تهوع ناشی از شیمی درمانی

این نباید به جای مکش نازا گاستریک استفاده شود. واکنش های جانبی گزارش های آزمایشگاهی بالینی: به دلیل آنکه آزمایشات بالینی تحت شرایط بسیار متغیری انجام می شود، میزان واکنش های ناشی از واکنش در آزمایش های بالینی یک داروی نمی تواند به طور مستقیم با میزان در آزمایش های بالینی داروی دیگری مقایسه شود منعکس کننده نرخ های مشاهده شده در عمل است.  بهترین زمان مصرف قرص دمیترون عوارض جانبی زیر در آزمایشات بالینی بیماران درمان شده با دمیترون، ماده فعال داروی قرص های دمیترون گزارش شده است. یک رابطه علی با درمان با قرص های دمیترون در بسیاری از موارد نامشخص بود.
منابع : دمیترون, قرص دمیترون در بارداری, قرص دمیترون, قرص دمیترون برای کودکان, بهترین زمان مصرف قرص دمیترون, شربت دمیترون, آمپول دمیترون