با علائم بیماری  واریکوسل  آشنایی دارید؟ علائم این بیماری شامل درد خفیف در بیضه (ها)، حساس سنگینی یا کشیدگیدر کیسه بیضه، رگهای متورم  در اسکروتوم که می توانند احساس شوند (مانند احساس کرم یا اسپاگتی) ناراحتی در بیضه یا در آن قسمت خاص از اسکلوم بیضه که در سمتی است که در آن ورید های انقباضی (به دلیل تفاوت در جریان خون) کوچکتر است. منابعی از لینک ها و سایت ها:
واریکوسل
تصاویر واریکوسل
درمان واریکوسل
واریکوسل در پسران
دارو برای واریکوسل

واریکوسل و نحوه درمان آن

واریوکوسل و باروری مردان تقریبا 35٪ مردان در عمل دکتر Turek که برای ناباروری ارزیابی می شوند واریکوسل، نرخ بسیار بالاتر از آنچه که در جمعیت عمومی یافت می شود (15٪). در طول 50 سال گذشته، این امر منجر به مطالعه شدید رابطه واریکوسل و ناباروری مردانه شد. مکانیسم که واریکوسل در یک طرف می تواند بر باروری هر دو بیضه تاثیر بگذارد، واریکوسل به وضوح درک نمی شود. درست است که دمای اسکروتوم معمولا چند درجه خنک تر از دمای بدن است، که برای تولید اسپرم طبیعی و عملکرد بیضه مهم است.

تصاویر واریکوسل و نحوه درمان آن

این اختلاف دما با توجه به آناتومی طبیعی اسکروتوم با دقت حفظ می شود. رگهای رقیق شده در واریکوسل ممکن است اثر بخشی این مکانیزم خنک کننده طبیعی را کاهش داده و "بیضه" را بیش از حد گرم کنند و توانایی آن را کاهش دهد. دقیقا همانطور که گرما بر تولید اسپرم تاثیر می گذارد، در حال حاضر موضوع تحقیقات باروری مردانه است. با این حال، تصاویر واریکوسل یک نظریه پیشروانه نشان می دهد که افزایش استرس اکسیداتیو باعث کاهش باروری بیماران واریکوسل می شود. علاوه بر این، داده های اخیر وجود دارد که نشان می دهد میزان اسپرم سازی اسپرم، اندازه گیری کیفیت اسپرم می تواند در مردان با واریکوسل افزایش یابد و بهبود واریکوسل می تواند این میزان را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

درمان واریکوسل و نحوه درمان آن

در هر صورت، تجزیه و تحلیل اسپرم در بیماران مبتلا به واریکوسل می تواند نشان دهنده اختلال در تعداد اسپرم، حرکت یا هر دو باشد. تشخیص واریکوسل درجه III واریکوسل به عنوان bulges تحت پوست بالاتر از بیضه چپ بیمار دیده می شود. روش استاندارد "طلایی" برای تشخیص واریکوسل توسط معاینه فیزیکی . با یک بیمار در موقعیت ایستاده، لمس درمان واریکوسل زخم بستر توسط یک پزشک خوب آموزش دیده می تواند واریکوسل را نشان دهد. ورزش و ایستادن طولانی مدت نیز ممکن است واریکوسل را نشان دهد. مشکلات ناشی از واریکوسل هنگامی ایجاد می شود که دیواره اسکروتول ضخیم و یا ضایعات ایجاد شود. علاوه بر این، چربی خوش خیم، به نام لیپوم بند ناف، می تواند به عنوان یک واریوسل احساس کند.

واریکوسل در پسران و نحوه درمان آن

بر خلاف واریکوسل، با این حال، یک لیپوما زمانی که بیمار نزول می کند، از بین نمی رود. در مورد واریکوسل درمان بیمار دستورالعمل 1. اندازه واریکوسل و درجه بندی وککلاسیک واریکوسل تشخیص داده نمی شود پس از آزمون فیزیکی؛ واریکوسل تنها در طول یا بعد از مانور Valsalva در معاینه فیزیکی قابل لمس است. گریت II واریکوسل قابل تشخیص واریکوسل در پسران در معاینه فیزیکی معمول بدون نیاز به مانور واسکولا است. گراند III واریکوسل قابل مشاهده برای چشم و قابل مشاهده در معاینه فیزیکی است. ارزیابی واریوکوسل واریوکوسل طبق یافته های معاینه فیزیکی، به صورت دلخواه به 3 نمره تقسیم شده اند (جدول 1).

دارو برای واریکوسل و نحوه درمان آن

واریکوسل Subclinical ضایعات است که توسط معاینه معمولی شناسایی نمی شود، اما با روش های رادیولوژیک و یا سایر روش های تصویربرداری پیشنهاد می شود. این ضایعات از واریکوسل "بالینی" کوچکتر است و در نگاه دکتر Turek ارزش واریکوسل از این ضایعات نامعلوم است. نمرات I-III به عنوان "بالینی" واریکوسل در نظر گرفته می شوند، زیرا دارو برای واریکوسل تنها در معاینه فیزیکی یافت می شوند. این ضایعات هستند که برای مسائل ناراحتی یا ناباروری رفع می شوند. تشخیص واریکوسل نیز می تواند با ونوگرافی، سونوگرافی، ترموگرافی، اسکن گرافی و CAT اسکن یا تصویربرداری رزونانس مغناطیسی ساخته شود. Venograf
منابع : واریکوسل, تصاویر واریکوسل, مراقبت پس از عمل واریکوسل,درمان واریکوسل, واریکوسل چیست, واریکوسل در پسران, دارو برای واریکوسل, عمل واریکوسل, علائم واریکوسل, علت واریکوسل, هزینه عمل واریکوسل, چرا واریکوسل میگیریم