از بین رفتن دوره قادگی (پریمونوپوز) که باعث  پریود نشدن  می گردد را می شناسید؟ اگر در حال وارد شدن به پریمونوپوز هستید - مرحله پیش از یائسگی - ممکن است متوجه شوید دوره های قاعدگی تان به تعویق می افتد. کاهش دوره ها ناشی از کاهش هورمون استروژن است.

پریود نشدن و هر چیزی که باید در این مورد بدانید

دوره های نامنظم می تواند نشانه ای از PID، عفونت ارگان های تولید مثل باشد. PID اغلب ناشی از یک عفونت منتقله جنسی است. STI. مطالعات نشان می دهد سطح بالایی از استرس مزمن (بلند مدت) می تواند منجر به دوره های نامنظم شود. دیابت کنترل نشده. دیابت نوع 1 و نوع 2 می تواند دوره های نامنظم را ایجاد کند، اما کنترل دیابت شما می تواند به دوره های منظم تر کمک کند. 12. Obesity. چربی اضافی در بدن پریود نشدن هورمون استروژن را تشکیل می دهد. استروژن اضافی چرخه طبیعی قاعدگی را تغییر می دهد و می تواند دوره های نامنظم، نامنظم و یا سنگین را ایجاد کند. هنگامی که به پزشک مراجعه کنید، دوره های نامنظم پس از دوره های عادی را دریافت می کنید. دوره شما بیشتر از هر 24 روز یا کمتر از هر 38 روز است. درمان بستگی به علت دوره های نامنظم دارد. پزشک شما ممکن است کنترل تولد هورمونی مانند هورمونی IUD، 8 قرص، شات یا حلقه واژنی 9 را برای کنترل قاعدگی قاعدگی خود به شما بدهد.

قطع پریود و هر چیزی که باید در این مورد بدانید

بعضی اوقات پزشکان با توجه به مشکلات بهداشتی زنان، به غیر از جلوگیری از حاملگی، تجویز می شوند. مشکلات دوره ای: خونریزی شدید دوره های شدید هر ساله یک تا پنج آمریکایی را تحت تاثیر قرار می دهد. 13 اگر خونریزی شدید، دوره های شما ممکن است بسیار دردناک و سنگین باشد به سختی می توان فعالیت های عادی مانند رفتن به کار یا مدرسه را انجام داد. موارد خونریزی سنگین عبارتند از: مشکلات تخمک گذاری. قطع پریود در یک چرخه طبیعی قاعدگی، رحم رحم برای تهیه بارداری آماده و ضخیم می شود. اگر بارداری اتفاق بیفتد، رحم رحم بدن شما را در طول دوره شما می گذارد. اگر هورمون شما از تعادل خارج شود یا تخمک گذاری نشود، رحم رحم می تواند بیش از حد ایجاد کند و به شدت خونریزی کند و با یک الگوی غیر قابل پیش بینی. مشکلات با رحم رحم. اگر هورمون ها یا رحم رحم از تعادل بیرون بیاید، رحم رحم می تواند بیش از حد خونریزی کند. این امر می تواند خونریزی سنگین را ایجاد کند، زیرا در طول دوره قاعدگی بعد از برداشتن پوشش قرار می گیرد. مشکلات تیروئید. خونریزی شدید می تواند نشانه ای از هیپو تیروئیدیسم (هیپوفیتین) یا تریروئید ضعیف باشد.

درمان پریود نشدن و هر چیزی که باید در این مورد بدانید

هیپوتیروئیدی هنگامی اتفاق می افتد که تیروئید شما هورمون های تیروئید را به اندازه کافی تولید نمی کند. فیبروئید های مادرزادی. فیبرهای ساخته شده از بافت عضلانی است که در یا روی دیواره رحم رشد می کند. آنها تقریبا همیشه سرطانی نیستند. آنها می توانند درد و خونریزی سنگین یا نامنظم ایجاد کنند. پولیپ های خارجی. پولیپ ها رشد بیش از اندازه بافت اندومتری که درون دیواره رحم قرار دارند، هستند. آنها درمان پریود نشدن معمولا کوچک هستند. آنها معمولا سرطانی نیستند، اما می توانند دوره های سنگین یا طولانی ایجاد کنند. داروهای خاص. بعضی از داروها مانند خون تی میرور، می تواند مشکلات سنگین یا طولانی را ایجاد کند. مشکلات پیش از قاعدگی. خونریزی شدید غیر معمول یا غیر معمول می تواند به علت سقط جنین (بارداری که به پایان می رسد) یا حاملگی خارج رحمی باشد. یک حاملگی خارج از رحم زمانی است که تخم های بارور شده خارج از رحم (رحم) که در آن تعلق ندارد، ایمپلنت می کنند و زندگی زنا را در معرض خطر قرار می دهند.

خطر پریود نشدن و هر چیزی که باید در این مورد بدانید

حاملگی خارج از رحم هرگز نمی تواند در یک حاملگی سالم به پایان برسد و یک اختلال پزشکی است. اختلالات خونریزی. بیماری های هموفیلی و فون ویلبراند اختلالات خونریزی ارثی هستند که در طول دوره خونریزی شدید ایجاد می کنند. مطالعات نشان می دهد که تا یک تا پنج زن سفید پوست با دوره های سنگین اختلال خونریزی دارد. اختلالات خونریزی در زنان آفریقایی-آمریکایی کمتر رایج است، که در حدود یک در 20 خطر پریود نشدن زن آفریقایی-آمریکایی با خونریزی سنگین تأثیر می گذارد.14 برای بسیاری از زنان، خونریزی شدید قاعدگی تنها علامت بیماری اختلال خونریزی است. چربی اضافی در بدن هورمون استروژن را تشکیل می دهد. استروژن اضافی چرخه طبیعی قاعدگی را تغییر می دهد و می تواند دوره های از دست رفته، نامنظم و یا سنگین را ایجاد کند. برخی تحقیقات نشان داده اند که زنان مبتلا به آنسفالومیلیت / سندرم خستگی مزمن (ME / CFS) دارای بیشترین خطر خونریزی شدید هستند.
منابع :  پریود نشدن, قطع پریود, درمان پریود نشدن, خطر پریود نشدن, پریود نشدن و حاملگی, عوارض پریود نشدن طولانی مدت, علت پریود نشدن طولانی چیست, درمان گیاهی پریود نشدن,علت پریود نشدن دختر مجرد