آیا میتوان داروی سفیکسیم را در دوران شیردهی مصرف کرد؟ آیا عوارضی برای مصرف این دارو بر نوزاد نشان داده شده است؟ آیا این دارو به شیر مادر منتقل می شود؟ ما در این مقاله به بررسی هر چه بیشتر این دارو پرداخته ایم و به شما خواهیم گفت که آیا می توانید این دارو در دوران شیردهی مصرف کنید یا خیر؟! منابعی از لینک ها و سایت ها:
سفیکسیم
سفیکسیم در بارداری
سفیکسیم برای سرماخوردگی
دوره درمان سفیکسیم 400
فرق سفیکسیم با سفالکسین
مقدار مصرف شربت سفیکسیم 100 برای کودکان

سفیکسیم و مصرف آن در دوران شیردهی

Clinitest®، محلول بندیکت یا راه حل فالینگ انجام دهد. توصیه می شود که آزمایشات گلوکز بر اساس واکنش های آنزیمی گلوکز اکسیداز (مانند Clinistix® یا TesTape®) انجام شود. آزمایش کومب مستقیم مستقیم کاذب در طی درمان با سفالوسپورین های دیگر گزارش شده است. بنابراین، سفیکسیم باید تشخیص داد که یک آزمایش مثبت Coombs ممکن است به دلیل مواد مخدر باشد. مراقبتها و احتیاطات WARNINGSI به عنوان بخشی از مقررات مربوطه انجام شده است.

سفیکسیم در بارداری و مصرف آن در دوران شیردهی

پیشگیری ها واکنش های حساسیت بالا حساسیت واکنش های آنافیلاکتیک / آنافیلاکتوئید (از جمله شوک و مرگ و میر) با استفاده از سفلیکسیم گزارش شده است. با سوپراکس تعریف شده است، باید تحقیق دقیقی انجام شود تا مشخص شود آیا بیمار واکنش های حساسیت قبلی نسبت به سفالوسپورین ها، سفیکسیم در بارداری پنی سیلین ها یا سایر داروها داشته است یا خیر. اگر این محصول به بیماران حساس به پنی سیلین داده شود، باید احتیاط را انجام داد زیرا حساسیت متقاطع بین آنتی بیوتیک های بتاالکتام به طور واضح مستند شده است و ممکن است در 10٪ بیماران مبتلا به سابقه آلرژی پنی سیلین رخ دهد.

سفیکسیم برای سرماخوردگی و مصرف آن در دوران شیردهی

اگر واکنش آلرژیک به سفیکسیم رخ دهد، دارو را قطع کنید. Clostridium اسهال مرتبط با اسهال دچار اسهال دشوار (CDAD) با استفاده از تقریبا تمام عوامل ضد باکتری، از جمله سفیکسیم  سفیکسیم برای سرماخوردگی گزارش شده است و ممکن است در شدت از اسهال خفیف تا کولیت کشنده گزارش شود. درمان با عوامل ضد باکتری باعث تغییر فلور طبیعی کولون می شود که منجر به رشد بیش از حد C. difficile.C می شود. دچار تولید سموم A و B است که به توسعه CDAD کمک می کند.

دوره درمان سفیکسیم 400 و مصرف آن در دوران شیردهی

جدایه های تولید کننده هیپرتکسین از C. difficile موجب افزایش مرگ و میر و مرگ و میر می شود، چرا که این عفونت ها می توانند در برابر درمان ضد میکروبی مقاوم باشند و ممکن است نیاز به کالمتومی داشته باشند. CDAD باید در همه بیماران مبتلا به اسهال پس از استفاده از آنتی بیوتیک مورد توجه قرار گیرد. دوره درمان سفیکسیم 400 تاریخچه پزشکی دقیق لازم است زیرا CDAD گزارش شده است که بیش از دو ماه بعد از تجویز آنتی باکتریال ها اتفاق می افتد. اگر CDAD مشکوک یا تایید شود، استفاده از آنتی بیوتیک های مداوم که علیه C. difficile عمل نمی کند، باید قطع شود. تنظیم مایع و الکترولیت، مکمل پروتئین، درمان آنتی بیوتیک C. difficile و ارزیابی جراحی باید به صورت بالینی نشان داده شود.

بیشتر بخوانید: رژیم لاغری 216 ، موفق ترین رژیم لاغری سریع حال حاضر ایران را بشناسید 

فرق سفیکسیم با سفالکسین و مصرف آن در دوران شیردهی

تنظیم دز در نارسایی کلیه دوز سوپراکس باید در بیماران مبتلا به نارسایی کلیوی و نیز کسانی که تحت پریتونال مداوم آمبولاتوری قرار دارند دیالیز (CAPD) و همودیالیز (HD). بیماران مبتلا به دیالیز باید با دقت تحت نظارت قرار بگیرند. [دز و مداخله را ببینید]. اثرات سقط انجماد صفاالسپورینها، از جمله سفیکسیم، ممکن است با کاهش فعالیت فرق سفیکسیم با سفالکسین پروترومبین همراه باشد. افرادی که در معرض خطر قرار دارند شامل بیماران مبتلا به اختلال کلیوی یا کبدی، یا وضعیت تغذیه ای ضعیف، و نیز بیماران دریافت دوره طولانی درمان ضد میکروبی هستند و بیماران قبلا در درمان ضد انعقادی پایدار بوده اند.

مقدار مصرف شربت سفیکسیم 100 برای کودکان و مصرف آن در دوران شیردهی

زمان پروترومبین باید در بیماران مبتلا به خطر و ویتامین K خارجی تجویز شود که به آنها اشاره شده است. توسعه باکتری های مقاوم در برابر مواد مخدر توصیف سفیکسیم (سففیزیم) در صورت عدم وجود یک عفونت باکتریایی اثبات شده یا به شدت مشکوک به احتمال زیاد برای بیمار مفید خواهد بود و خطر را افزایش می دهد مقدار مصرف شربت سفیکسیم 100 برای کودکان از توسعه باکتری مقاوم در برابر مواد مخدر است. سم شناسی غیرمعمول، سرطان زایی، موتاژنز، اختلال در باروری مطالعات طول عمر حیوانات برای ارزیابی توانایی سرطان زایی انجام شده است.

بیشتر بخوانید : رژیم کتوژنیک چه فوایدی دارد؟ + غذاهای مجاز در رژیم لاغری کتو 
منابع : سفیکسیم, سفیکسیم در بارداری, سفیکسیم برای سرماخوردگی, دوره درمان سفیکسیم 400, فرق سفیکسیم با سفالکسین, مقدار مصرف شربت سفیکسیم 100 برای کودکان, عوارض سفیکسیم