یکی از روش های تشخیص سینوزیت پیشانی  از طریق تصویربرداری می باشد. تصاویر گرفته شده با استفاده از یک سی تی اسکن یا MRI می تواند جزئیات سینوس ها و ناحیه بینی شما را نشان دهد. این ممکن است یک التهاب عمیق یا انسداد فیزیکی را مشخص کند که با استفاده از آندوسکوپ قابل شناسایی است.

سینوزیت پیشانی و راه های تشخیص آن

اسانس پرتودرمانی برای بررسی محتوای سلولی ترشحات بینی، ممکن است سلول های چند هسته ای و باکتری در سینوزیت پیدا کند. در یک عفونت ویروسی، این نمی تواند یافت شود، و در بیماری های آلرژیک، انتظار می رود برای پیدا کردن eosinophils.Sun PunctureThe دقیق ترین راه برای تعیین موجودات زنده در سینوزیت پانویس سینوس است. پس از بیهوشی محل پانکراس، معمولا در فک سینه یا مچ دست سینوزیت پیشانی پایین، محتویات سینوس ماگزیلاری تحت روش استریلی قرار می گیرند و کشت های باکتریایی برای شناسایی ارگانیسم انجام می شود. نمونه های فرهنگی حاصل از سواب بینی، ضعیف بودن با پاتوژن های سینوسی ایجاد شده توسط پانکراس به علت آلودگی سواب با فلور بینی بینی طبیعی است. با این حال، به دلیل اینکه سوراخ سینوس یک روش تهاجمی است، به طور معمول انجام نمی شود.

درمان سینوزیت و راه های تشخیص آن

اخیرا مطالعات نشان داده اند که همبستگی نزدیک بین ارگانیسم های پانسیون سینوس و آسپیراسیون انسداد حفره های سینوسی را از طریق میتوم میانی نشان می دهد. اگر چه این باید توسط یک متخصص گوش و حلق و بینی در این روش آموزش داده شود، ممکن است برای تعریف ارگانیسم بیماریزا زمانی که درمان استاندارد با شکست مواجه شده است یا در بیمار مبتلا به ایمنی که در معرض خطر عوارض سینوزیت درمان سینوزیت درمان نشده است مانند اوربیتال یا عصبی مرکزی عوارض سیستم. خلاصه تشخیص سینوزیت باکتریایی از یک URTI ویروسی رایج مهم است. حضور ترشحات غلیظ دارای بیشترین ارزش پیش بینی کننده مثبت برای تشخیص بیماری های سینوزیت است. CT سینوسها روش انتخاب تصویری است. بازگشت به درمان بالا درمان سینوزیت حاد Antimibiotics، مانند به عنوان آموکسی سیلین به مدت 2 هفته، اولین درمان سینوزیت حاد بدون عارضه توصیه شده است.

سینوزیت چیست و راه های تشخیص آن

آنتی بیوتیک انتخابی باید شامل S. pneumoniae، H. influenzae و M. catarrhalis باشد. از آنجایی که کمبود عروق داخل جمجمه و مداری از سینوزیت حاد باکتریایی ناشی از S. pneumoniae (اغلب در میزبان با سیستم ایمنی) ایجاد می شود، پوشش مناسب برای این ارگانیسم مهم است. Amoxicillin-clavulanate (Augmentin) همچنین یک درمان مناسب برای سینوزیت حاد بدون عارضه است. علاوه بر این، سینوزیت چیست کلووولانات، یک مهار کننده بتاالکتاماز، پوشش بهتر برای H. influenzae و M. catarrhalis را فراهم می کند. به علت مقاومت به S. pneumoniae، دوزهای بالاتر آموکسی سیلین (mg / kg / day 90 تا حداکثر 2 گرم در روز ) باید در نظر گرفته شود. این دوز بالاتر در مقابل S. pneumoniae موثر است .

عوارض سینوزیت و راه های تشخیص آن

زیرا مقاومت در برابر تغییرات در پروتئین های اتصال پنی سیلین مرتبط است، مکانیسم متمایز از غیر فعال شدن آنزیمی آنتی بادی بتالاکتاماز H. influenzae و M. catarrhalis. سایر گزینه ها شامل سفالوسپورین هایی مانند cefpodoxime proxetil (Vantin ) و cefuroxime (Ceftin). در بیماران مبتلا به آلرژی به بتالاکتامها ممکن است تری متیوپرم سولفامتوکسازول (بکتیم)، کلاریترومایسین (بیگزین) و آزیترومایسین (Zithromax) عوارض سینوزیت تجویز شوند، اما ممکن است پوشش مناسب برای H. influenzae یا مقاوم به S. pneumoniae نباشد. 16 پنیسیلین، اریترومایسین (Suprax ) و سفالوسپورین های نسل اول از قبیل سفالکسین (Keflex، Keftab) برای درمان سینوزیت حاد توصیه نمی شود، زیرا به دلیل کمبود ضد میکروبی موجود در ارگانیسم های اصلی، توصیه نمی شود.
منابع : سینوزیت پیشانی, درمان سینوزیت, سینوزیت چیست, عوارض سینوزیت, درمان سینوزیت در طب سنتی, سینوزیت درمان گیاهی, داروی شیمیایی سینوزیت, درمان سینوزیت چرکی