آیا زونا مسری است؟ باید بگویم که بله زونا مسری است ولی نه مثل سرماخوردگی. اگر کمی مراقب خود باشید احتمال گرفتن این بیماری کم است. بهتر است از افرادی که  بیماری زونا گرفته اند دوری کنید و یا این افراد روی تاول های خود را بپوشانند تا تماسی با شما پیدا نکند. منابعی از لینک ها و سایت ها:
زونا
بیماری زونا
پیشگیری از زونا
درمان تومور مغزی

زونا و راه های درمان آن

تقریبا 3 تا 5 درصد از افراد مبتلا به ویروس واریسلا و زوستر در بعضی از مراحل زندگی خود را تجربه می کنند، بیشتر آنها بعد از سن 50 سالگی است. در غیر این صورت افراد مبتلا به HIV مثبت 15 تا 25 برابر احتمال ابتلا به این بیماری هستند از تعداد سلول های CD4. به عبارت دیگر، شمارش سلول های CD4 نیازی به کم بودن مقدار کمر برای ریسمان نیست. حتی اگر سیستم ایمنی بدن نسبتا سالم باشد، می تواند رشد کند. زونا در افراد مبتلا به HIV مثبت با سرکوب ایمنی قابل توجه (تعداد سلول های CD4 کمتر از 50)، خطر افزایش عفونت زوستر در سایر قسمت های بدن، از جمله شبکیه در پشت چشم وجود دارد. این می تواند منجر به کوری سریع شود.علائم چیست؟اولین علائم لانه گزینی اغلب تب، لرز، خستگی، سردرد و ناراحتی معده است که می تواند به اشتباه اعتقاد داشته باشد که آنها مبتلا به آنفلوانزا هستند.

بیماری زونا و راه های درمان آن

این علائم اغلب به دنبال احساس بیحسی، سوزن یا درد در یک طرف بدن یا صورت می باشند. بسیاری از مردم درد را به عنوان سوزش، سوزش و خارش و درد با شدت ناگهانی و شدید توصیف می کنند. بعضی از افراد خارش و درد زیاد دارند.پس از چند روز از این علائم، یک بثور مانند کمربند مانند که از مرکز خط خارج بدن گسترش می یابد، بیماری زونا پیشرفت می کند. این بثورات از خوشه هایی مانند انگور تشکیل می شود که از رنگ قرمز در پوست قرمز ساخته شده اند. در عرض سه روز پس از ظاهر شدن بثورات، بولت های مایع پر شده به رنگ زرد، خشک و پوسته تبدیل می شوند. بعضی از افراد مبتلا به ایدز مبتلا به سیستم ایمنی شدیدا سرکوب می شوند. پس از خشک کردن، دو هفته یا بیشتر طول می کشد تا دندان ها به طور کامل شکسته شوند، گاهی اوقات زخم ها را از بین می برند.

پیشگیری از زونا و راه های درمان آن

در حدود 10 تا 25 درصد موارد ممکن است در ناحیه چشم، که به عنوان "ophthalmicus" شناخته می شود، رخ دهد. علائم این بیماری شامل درد و قرمزی چشم تا اختلال بینایی و درگیری های مزمن پلک است. در بدترین حالت، این می تواند منجر به آسیب دائمی و نابینایی شود. همچنین، به ندرت، زونا ممکن است به اعصاب گوش داخلی نفوذ کند، که می تواند منجر به کاهش شنوایی، سرگیجه و از دست دادن تعادل شود. پیشگیری از زونا این می تواند تا شش هفته برای درد کمر به طور کامل برطرف شود. گاهی اوقات، مفصل زدگی می تواند آسیب طولانی مدت به یک عصب ایجاد کند، که ممکن است در ماه ها یا سال ها پس از بثورات به طور کامل بهبود یابد (این «نا آرالژی بعد از هرپس» نامیده می شود) درد، بی حسی یا سوزن شدن را ایجاد می کند.چگونه دندان ها تشخیص داده می شود؟

طول درمان زونا و راه های درمان آن

علائم اولیه ابتلا به آنفلوانزا می تواند برای سایر بیماری ها اشتباه گرفته شود. با این حال، به محض این که رحم رشد می کند، نسبت به تشخیص بوی بد دهان نسبتا آسان است، زیرا بثورات منحصر به فرد است. به نوبه خود، پزشک شما ممکن است قادر باشد به شما بگوید که آن چیست - و شما شروع به درمان بلافاصله - به سادگی با نگاه کردن به بثورات. برای اطمینان، و یا اگر پزشک شما شک داشته باشد، او می تواند یک نمونه کوچک طول درمان زونا از بثورات را بیاورد و آن را به یک آزمایشگاه ارسال کند تا ویروس واریسلا-زوستر را جستجو کند. چگونه دریچه ها درمان می شود؟ مانند بسیاری از ویروس های هرپس، واریسلا زوستر نمی تواند درمان شود. با این حال، زونا می تواند درمان شود. درمان می تواند زمان بهبودی را کاهش دهد، درد را کاهش دهد، و یا به تداخل و یا جلوگیری از تکه تکه شدن از تکرار. اغلب موارد قرص های دهان را می توان برای درمان زگیل ها استفاده کرد.
منابع :زونا, بیماری زونا, پیشگیری از زونا, طول درمان زونا, درمان خانگی زونا, علایم زونا, بیماری زونا در سالمندان, عوارض زونا, دوره درمان زونا, راههای انتقال زونا, زونا چشمی, برای درمان زونا چه بخوریم, زونا واگیردار است