چه کسانی با وجود تومور مغزی دچار مشکل تکلم و جهت یابی می شوند؟ آیا همه بیماران مبتلا به تومور مغزی به این عارضه دچار می شوند؟ در واقع تنها آن دسته از بیمارانی این مشکل را تجربه می کنند که تومور در لوب پاریتال مغزشان رشد کرده باشد. منابعی از لینک ها و سایت ها:
تومور مغزی
پیشگیری از تومور مغزی
علت تومور مغزی چیست؟
درمان تومور مغزی

تومور مغزی و رژیم غذایی مناسب

با این حال، اگر تومور در مغز مغز یا برخی مناطق دیگر باشد، جراح ممکن است نتواند برای از بین بردن بافت از تومور بدون آسیب رساندن به بافت طبیعی مغز. در این مورد، پزشک با استفاده از MRI، CT یا سایر آزمایشهای تصویربرداری به همان اندازه که ممکن است درمورد تومور مغزی یاد بگیرد. فردی که نیاز به بیوپسی دارد، می تواند از سؤال های زیر سوال کند: • چرا باید بیوپسی را انجام دهم؟ چگونه نتایج بیوپسی من در برنامه درمان من تاثیر می گذارد؟ • چه نوع بیوپسی من خواهد بود؟ چه مدت طول خواهد کشید؟ آیا بیدار خواهم شد؟ • تومور مغزی آیا احتمال بروز عفونت یا خونریزی پس از بیوپسی وجود دارد؟ آیا خطرات دیگری وجود دارد؟ • چگونه به زودی نتایج را می دانم؟ • اگر من یک تومور مغزی داشته باشم، چه کسی با من در مورد درمان صحبت خواهد کرد؟ چه موقع؟ درمورد نظر دوم درباره درمان تومور مغزی؟ قبل از شروع درمان، ممکن است نظر دوم درباره تشخیص و برنامه درمانتان را بخواهید. بعضی از مردم نگرانند که اگر متقاضی نظر دوم باشند، پزشک متهم خواهد شد. معمولا مخالف درست است. اکثر پزشکان یک نظر دوم را می پذیرند.

پیشگیری از تومور مغزی و رژیم غذایی مناسب

بیوپسی می تواند سرطان، تغییرات بافتی را که ممکن است به سرطان و سایر شرایط منجر شود، نشان می دهد. بیوپسی تنها راهی مطمئن برای تشخیص تومور مغزی است، یاد بگیرید چه درجه ای دارد و برنامه ریزی کنید. جراحان می توانند بافت را برای جستجوی سلول های تومور به دو روش بدست آورند: • بیوپسی در همان زمان به عنوان درمان: جراح نمونه ای از بافت را در صورت جراحی برای حذف بخش یا تمام تومور می گیرد. بیوپسی Stereotactic به بخش جراحی مراجعه کنید: ممکن است بیهوشی محلی یا عمومی دریافت کرده و یک چارچوب سفتی برای پیشگیری از تومور مغزی این روش استفاده کنید. جراح یک برش کوچک در پوست سر می دهد و یک سوراخ کوچک (سوراخ سوراخ) را به داخل جمجمه می اندازد. CT یا MRI برای هدایت سوزن از طریق سوراخ سوراخ به محل تومور استفاده می شود. جراح یک نمونه از بافت را با سوزن خارج می کند. بیوپسی سوزنی ممکن است هنگامی که یک تومور عمیق درون مغز یا در بخشی از مغز است که قابل درمان نیست، استفاده می شود.

علت تومور مغزی چیست؟ و رژیم غذایی مناسب

پزشک شما ممکن است برای آزمایش های دیگر بپرسد: • آنژیوگرافی: رنگ تزریق شده به جریان خون باعث ایجاد رگ های خونی در مغز می شود. اگر تومور وجود داشته باشد، اشعه ایکس ممکن است تومور یا رگ های خونی که در تومور تغذیه می کنند را نشان دهد. • ضربه ای ستون فقرات: پزشک ممکن است نمونه ای از مایع مغزی نخاعی (مایع که فضاهای داخل و اطراف مغز را پر می کند نخاع). این روش با بیهوشی محلی انجام می شود. علت تومور مغزی چیست؟ دکتر از یک سوزن طولانی و نازک برای حذف مایع از قسمت پایین ستون فقرات استفاده می کند. ستون فقرات شیر حدود 30 دقیقه طول می کشد. شما باید چند ساعت پس از آن صاف کنید تا سردرد نداشته باشید. یک آزمایشگاه مایع برای سلول های سرطانی یا سایر علائم مشکلات را بررسی می کند. • بیوپسی: حذف بافت برای جستجوی سلول های توموری، بیوپسی نامیده می شود. پاتولوژیست به سلول های زیر میکروسکوپ نگاه می کند تا سلول های غیر طبیعی را بررسی کند.

درمان تومور مغزی و رژیم غذایی مناسب

اگر علائمی را نشان می دهید که تومور مغزی را نشان می دهند، دکتر شما یک معاینه فیزیکی را به شما ارائه می دهد و درباره سابقه سلامت شخصی و خانوادگی خود می پرسد. ممکن است یک یا چند تست زیر را داشته باشید: • معاینه نورولوژیک: پزشک چشم انداز، شنوایی، هشیاری، قدرت عضلانی، درمان تومور مغزی هماهنگی و رفلکس را بررسی می کند. پزشک شما همچنین چشم های خود را بررسی می کند تا تورم ناشی از تومور را با فشار دادن عصب که چشم و مغز را متصل می کند، بررسی کند.
منابع : تومور مغزی, پیشگیری از تومور مغزی, علت تومور مغزی چیست؟, درمان تومور مغزی, جراحی تومور مغزی, انواع تومور مغزی, علت تومور مغزی, عوارض تومور مغزی, تومور مغزی بدخیم, ویژگی سردردهای تومور مغزی, ایا تومور مغزی کشنده است