در مورد بیماری ریه چه اطلاعاتی دارید؟ افرادی که آرتریت روماتوئید دارند احتمال ابتلا به سندرم Sjogren  که اختلالی است که میزان رطوبت را در چشم و دهان شما کاهش می دهد، را بیشتر می کند. عفونت ها، بسیاری از داروهای مورد استفاده برای مبارزه با آرتریت روماتوئید می تواند سیستم ایمنی بدن را مختل کند، که منجر به افزایش عفونت می شود.

بیماری ریه و نکاتی که باید در این مورد بدانید

هنگامی که برونشکتازی به اندازه کافی شدید برای تولید علائم بالینی است، ممکن است استفاده از داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی، به ویژه عوامل ضد TNF را پیچیده کند، زیرا هر دو برونکئوکتازی و درمان ضد TNF خطر ابتلا به عفونت های ریه خاص را افزایش می دهند. در میان بیماران مبتلا به آرتریت روماتوئید و برونشکتازی، میزان مرگ و میر بالاتر از هر دو حالت است. [72]. هیچ دستورالعمل خاصی برای مدیریت آرتریت بیماری ریه روماتوئید با برونشکتازی وجود ندارد و درمان همان است که برای هر دو حالت به تنهایی وجود دارد، با برنشودها، آنتی بیوتیک ها و بهداشت برونشهای مورد استفاده برای درمان برونشیکتازی. ندول های ریه می توانند ندول های روماتوئید در ریه ها، بخصوص در بیماران مبتلا به بیماری های زودرس و ندول های زیر جلدی. آنها معمولا در امتداد سپتوم اینترلووبولار یا در ناحیه های زیرفعال قرار دارند. نودول ها ممکن است تک یا چند باشند، در اندازه های مختلف از چند میلی متر تا چند سانتی متر (شکل 6). معاینه پاتولوژیک نکروز فیبرینویید مرکزی با سلولهای تک هسته ای و واسکولیت همراه است [75]. نودولها معمولا بدون علامت هستند، مگر اینکه آنها کاویتی یا پارگی کنند، در این صورت عفونت، پلورال افیوژن یا فیستول برونکلوپورال ممکن است رخ دهد. Unco

عوامل خطر بیماری ریه و نکاتی که باید در این مورد بدانید

گره های mplicated ممکن است به صورت خود به خود در حال رگرسیون و یا بهبود با آرتریت روماتوئید استاندارد درمان. با این حال، گره های روماتوئید، گاه به طور متناقض با درمان آرتریت روماتوئید بزرگ شده اند، به طور خاص، با درمان متوترکسات [76] مشاهده شده است. در بیمارانی که سیگاری های گذشته یا سیگاری هستند، اهمیت دارد که گره ها را از بدخیمی جدا کنند. مطالعات قبلی تصویربرداری و راهنمای انجمن Fleischner عوامل خطر بیماری ریه ممکن است برای ارزیابی بیشتر از ندول های ریه انفرادی استفاده شود [77]. اسکن توموگرافی منتشر شده از Positron ممکن است در ارزیابی گره های ≥8 میلی متر در قطر استفاده شود. به طور کلی، گره های روماتوئید نشان دهنده توموگرافی انتشاری پوزیترون کم یا زیاد نیستند، اگر چه التهاب فعال وجود دارد، ممکن است در صورت وجود التهاب فعال دیده شود. [78] .FIGURE 6 بارگیری در شکل جدید در tab tab جدید دانلود PowerpointFIGURE 6 بررسی توموگرافی توموگرافی انسداد نودل ریوی انسانی بیمار مبتلا به آرتریت روماتوئید است. عارضه ای نادر که به نام سندرم کاپلان شناخته می شود (همچنین به عنوان پنوموکونیوز روماتوئید شناخته می شود) ممکن است در افراد مبتلا به پنوموکونیس از تماس شغلی با زغال سنگ، سیلیس یا آزبست رخ دهد.

بیماری ریوی روماتیسمی و نکاتی که باید در این مورد بدانید

این امر به واسطه رشد ناگهانی گره های ریه چندین محیط مشخص می شود. این ضایعات ممکن است پس از یک دوره رشد سریع در طول هفته ها تا ماه ها، با هم ترکیب شوند و حفره ایجاد کنند. آنها معمولا سالها بدون تغییر باقی می مانند. به طور کلاسیک بیماران فاکتور فاکتور روماتوئید مثبت هستند و بیماری ریوی روماتیسمی  پنوموکونیزوز در معرض ابتلا به خفیف هستند. با این حال، بیماران ممکن است در صورت عدم وجود بیماری مفصلی یا ریه مبتلا به گره ها شوند [79]. آسیب شناختی، گره ها مشابه سایر گره های روماتوئید هستند، اما معمولا حلقه هایی از گرد و غبار در اطراف و در ناحیه ای از نکروز مرکزی دارند. این منطقه توسط یک منطقه از نفوذ سلولی که شامل گرانولوسیت ها و ماکروفاژها (که ممکن است شامل ذرات گرد و غبار) باشد احاطه شده است. بیماران مبتلا به این سندرم اغلب بدون علامت هستند و پیش آگهی کلی خوب است. عوارض رخ می دهد زمانی که یک ضایعه کاویته می شود و آلوده می شود و یا شکستن به فضای پلور [79].

درمان بیماری انسداد ریه و نکاتی که باید در این مورد بدانید

بیماری های عروق بیماری فشار خون پلاسما می تواند در بیماری های ریه وابسته به آرتریت روماتوئید رخ می دهد، معمولا درگیر درگیر شدن درگیری ریه پارنشیم. با این حال، پرفشاری خون ریوی جدا شده نیز توصیف شده است [80-83]. Udayakumar و همکاران. [81] 45 بیمار مبتلا به آرتریت روماتوئید را به 45 کنترل کننده سالم سالم مقایسه کرد و میزان قابل توجهی از پرفشاری خون ریوی بدون علامت درمان بیماری انسداد ریه (که به عنوان فشار سیستولیک عروق ریوی بیشتر از 30 میلی متر جیوه توسط داپلر اکوکاردیوگرافی شناخته شد) در میان مبتلایان به آرتریت روماتوئید (7/26٪ در مقایسه با 4.5٪) این امر مخصوصا برای بیماران مسن و کسانی که مدت زمان طولانیتری دارند بیشتر است. بیماران با عوامل خطر سنتی برای بیماری قلبی ریه از مطالعه حذف شدند و تنها سه نفر (6.7٪) مبتلا به آرتریت روماتوئید دارای بیماری بالقوه فیبروتیک ریه بودند. این به این معنی است که 20٪ از بیماران مبتلا به آرتریت روماتوئید شامل این مطالعه دارای فشار خون ریوی توسط اکوکاردیوگرافی بوده است (81). مطالعه مشابهی که در مقایسه با 40 بیمار مبتلا به آرتریت روماتوئید ترکیه انجام شد، نشان داد که 11 نفر (5/27٪) فشار سیستولیک عروق ریوی بیشتر از 30 میلی متر جیوه در اکوکاردیوگرافی داشتند.
منابع :  بیماری ریویبیماری ریهعوامل خطر بیماری ریهبیماری ریوی روماتیسمیدرمان بیماری انسداد ریهآرتریت روماتوئیدعوارض روماتیسم بر ریهارتباط بیماری ریه با آرتریت روماتوئیدتاثیر آرتریت روماتوئید بر ریهنقش آرتریت روماتوئید در بیماری ریوی