آیا میتوان پره اکلامپسی یا پرفشاری در بارداری را با طب سوزنی درمان کرد؟ عوارض فشار خون بالا در دوران بارداری چیست؟ اگر فشار خون بالا بعد از 20 هفته حاملگی ادامه داشته باشد، می تواند عوارضی ایجاد کند. پره اکلامپسی می تواند رشد کند. با ما همراه باشید.


 

پره اکلامپسی و درمان با طب سوزنی

وضعیتی که زنان باردار هر دو فشار خون بالا و همچنین سطح بالای پروتئین را در ادرار خود، که به عنوان پروتئینوری شناخته می شود، تشخیص داده می شود. (پروتئینوری معمولا نشانه ای است که کلیه مادران به درستی کار نمی کنند.) دکتر پریسلامپسی می تواند اثرات سیستمیک و یا گسترده بدن داشته باشد. دکتر آرون جیابالان، متخصص مادر و جنین در بیمارستان Magee-Women در دانشگاه پیتسبورگ پزشکی مرکز، که تحقیق در مورد پره اکلامپسی انجام داده است. اختلال می تواند سایر اعضای بدن بدن را تحت تاثیر قرار دهد.  پره اکلامپسی جیابالان گفت، یک زن همچنین ممکن است آسیب کلیه، نارسایی کبدی، نشانه های عصبی مانند سردردهای شدید، تشنج و مایعات در ریه ها (شناخته شده به عنوان ادم ریوی) داشته باشد. AdsShe توضیح داد که علت پره اکلامپسی ممکن است مربوط به مواد آزاد شده از جفت است که می تواند بر رگ های خونی مادر تاثیر بگذارد. هنگامی که جریان خون به جفت کاهش می یابد، جنین ممکن است تغذیه و اکسیژن مورد نیاز برای رشد را دریافت نکند.

بالا رفتن فشار خون در بارداری و درمان با طب سوزنی

جیابالان گفت، پره اکلامپسی در نیمۀ دوم بارداری و اغلب در سه ماهه سوم میلادی اتفاق می افتد. همچنین می تواند در دوره پس از زایمان، تا شش هفته پس از زایمان، رخ دهد. جی بالان گفت: در گذشته پره اکلامپسی ممکن است به نام "توکسمی" یا "فشار خون ناشی از بارداری" نامیده شود. اما این اصطلاحات قدیمی استفاده نشده است. آنها با اصطلاحات "فشار خون حاملگی" جایگزین شده اند، زمانی که فشار بالا رفتن فشار خون در بارداری خون بالا در یک زن بعد از هفته بیستم بارداری تشخیص داده می شود، اما پروتئین در ادرار او نیز وجود ندارد، که "پره اکلامپسی" در نظر گرفته می شود. بر اساس بنیاد پرایسلامپسی، در ایالات متحده، پره اکلامپسی یکی از هر 12 حاملگی یا 5 تا 8 درصد از همه تولدها را تحت تاثیر قرار می دهد. پیشآزمون همچنین می تواند یک وضعیت ترسناک باشد زیرا می تواند مادران و نوزادان را در سراسر جهان بکشد و ممکن است منجر به مشکلات سلامتی درازمدت شود.

پرفشاری خون در بارداری و درمان با طب سوزنی

علائم علائم پره اکلامپسی ممکن است به تدریج یا به طور ناگهانی در حاملگی یا در عرض شش هفته پس از زایمان ظاهر شود. Jeyabalan گفت: "ما زنان باردار را برای مراقبت از علائم در سه ماهه سوم می گذاریم و در صورتی که آنها را به متخصص زنان و مامایی خود بفرستیم، می گوئیم. علائم ممکن پرفشاری خون در بارداری است عبارتند از: تغییرات بصری مانند لمس به طور منظم و چشمک زدن در جلوی چشم ، تاری دید و یا حساسیت به نور سرد همیشه سرد است که نمی خواهد به دور از خواب، به خصوص در اطراف مچ پا و پاها، و در دست و صورت. Jeyabalan گفت: "گرچه تورم در دوران بارداری رایج است، دیدن آن در این مناطق می تواند سوء ظن پره اکلامپسی را افزایش دهد." درد در شکم بالا سمت راست، که در آن کبد واقع شده است دشواری تنفس تهوع تهوع یا استفراغ در نیمه دوم حاملگی در شدید ترین شکل آن، تشنج می تواند در یک

عوارض پره اکلامپسی و درمان با طب سوزنی

موارد پیش از پره اکلامپسی پس از زایمان عبارتند از شرایط تهدید کننده زندگی: سندرم HELLP، اکلوزال پاپاسترمانی (تشنج) . این باعث آسیب دائمی به مغز، کبد و کلیه می شود. همچنین می تواند باعث کم کاری شود. ادم ریوی. این زمانی است که مایع ریه ها را پر می کند. StrokeThromboembolism. این زمانی است که یک لخته خون از قسمت دیگری از بدن حرکت می کند و یک رگ خونی را مسدود می کند. ارائه دهنده عوارض پره اکلامپسی شما از آزمایش خون و ادرار برای تشخیص پره اکلامپسی پس از زایمان استفاده می کند. درمان ممکن است شامل سولفات منیزیم برای جلوگیری از تشنج و دارو برای کمک به کاهش فشار خون شما. دارو برای پیشگیری از تشنج نیز دارو ضد تشنج نامیده می شود. اگر شیر مادر دارید، با پزشک خود مشورت کنید تا اطمینان حاصل کنید که این داروها برای نوزاد شما امن هستند. پیشکلامپسی یک عارضه جدی است که معمولا بعد از هفته بیستم بارداری ایجاد می شود.
منابع : پره اکلامپسی, بالا رفتن فشار خون در بارداری, پرفشاری خون در بارداری, عوارض پره اکلامپسی, تفاوت اکلامپسی و پره اکلامپسی, پره اکلامپسی چیست, راههای پیشگیری از پره اکلامپسی, تعریف اکلامپسی