علت ایجاد ورم معده یا گاستریت، باکتری هلیکوپیلوری می باشد، ورم معده با آندوسکوپی و نمونه‌برداری از لایه مخاطی معده فرد، قابل تشخیص می باشد. وجود این باکتری در معده سبب بروز این بیماری بوده و موجب ایجاد علائم ساده ای مثل درد و سوزش و ناراحتی و سنگینی در محل بالای شکم است.
 منابعی از لینک ها و سایت ها:

ورم معده

درمان ورم معده با عسل

درمان ورم معده با قرص

ورم معده در کودکان

ورزش برای ورم معده

 بهترین روش درمان ورم معده چیست؟

آنتی اسیدهای مبتنی بر کلسیم همچنین ممکن است منجر به یبوست شوند. آنتی اسیدها همچنین ممکن است توانایی بدن برای جذب بعضی از داروهای دیگر را تغییر دهد. فقط پس از بررسی با یک داروساز یا پزشک، داروهایی با آنتی اسیدها مصرف کنید. اگر بیمار بیش از گاهی نیاز به یک آنتی اسیده داشته باشد، با پزشک متخصص مراقبت های پزشکی ورم معده مشورت کنید تصمیم می گیرید که کدام یک برای بیمار مناسب است. داروهای قوی تر که از پوشش معده محافظت می کنند یا تولید اسید تولید شده در معده را از طریق نسخه قابل دسترسی می کنند. اگر داروهای غیر تجویز کار نکنند، با پزشک حرفه ای صحبت کنید. مسدود کننده های هیستامین (H2) توجه زیادی به مشکلات معده دریافت کرده اند.

درمان ورم معده با عسل + راهکار و روش های درمان این بیماری

برخی از این داروها مانند سایمتیدین (Tagamet) و رانیتیدین (Zantac) در دسترس هستند بدون نسخه. هیستامین مسدود کننده ها با کاهش ترشح اسید در معده کار می کنند. این باعث کاهش درد گاستریت و سایر نشانه ها می شود. اگر فرد به طور منظم به یکی از این داروها نیاز دارد، یک مشاور بهداشت حرفه ای باید برای توصیه ها مشورت شود. درمان ورم معده با عسل مهارکننده های پروتئین پمپ (PPIs) : این داروها مسدود کننده های بسیار قدرتمندی از توانایی معده برای ترشح اسید هستند. متخصص مراقبت های بهداشتی که یکی از این داروها را برای درمان گاستریت بیمار تجویز می کند، ممکن است با مشاوره با متخصص متخصص گوارش انجام شود. نمونه هایی از PPI شامل لنس پروازول (Prevacid) و omeprazole (Prilosec، Losec) عوامل مخدر: این داروها از پوشش معده محافظت می کند.

درمان ورم معده با قرص + راهکار و روش های درمان این بیماری

سوکلرافت (Carafate): پوشش ها و محافظ معده oprostol (Cytotec): همچنین از پوشش معده محافظت می کند. این دارو به عنوان یک اقدام پیشگیرانه برای افرادی که از داروهای ضد التهابی استفاده می کنند را در معرض خطر ابتلا به عفونت معده قرار می دهد. آنتی بیوتیک ها: ممکن است آنتی بیوتیک تجویز شود اگر H pylori علت گاستریت باشد. درمان ورم معده با قرص Anti-emetics: داروهای ضدویروسی کنترل تهوع و استفراغ را کنترل می کنند. تعدادی از داروهای ضد التهابی مختلف برای کنترل علائم گاستریت استفاده می شود. بعضی از این داروها به صورت تجویزی برای استفاده در منزل نیز موجود است. توجه داشته باشید که این داروها گاستریت را بهبود نمی بخشد، بلکه فقط علائم گاستریت را کاهش می دهد.

ورم معده در کودکان + راهکار و روش های درمان 

آیا بعد از درمان با گاستریت، با پزشک خود پیگیری می کنم؟ از مواد مغذی که باعث معده یا علایم می شوند، استفاده کنید. تمام داروها را طبق تجویز دارو مراقبت های بهداشتی در مورد مراقبت های پزشکی اگر علائم بدتر شده و یا همچنان ادامه داشته باشد. علائم جدید را به یک متخصص مراقبت های بهداشتی گزارش دهید. چگونه می توان پیشگیری از گاستریت را تشخیص داد؟ ورم معده در کودکان اگر فرد می داند چه چیزی باعث گاستریت می شود، ساده ترین راه این است که از این علت اجتناب کنید. الکل آسپیرین و الکل دو ماده شایع ترین استفاده کننده هستند که باعث گاستریت می شوند. اگر فرد بعد از نوشیدن الکل ناراحتی معده و تهوع ایجاد می کند باید از الکل جلوگیری شود. پیشگیری از ابتلا به گاستریت ها اجتناب از مواردی است که باعث تخریب یا برانگیختن معده می شود.

ورزش برای ورم معده + راهکار و روش های درمان این بیماری

آسپرین (استفاده از آسپیرین پوشش داده شده در صورتی که فرد باید آسپرین را مصرف کند) NSAIDs مانند ایبوپروفن (Motrin، Advil) یا ناپروکسن (Naprosyn) SmokingCaffeine و سایر کافئین مانند الکل الکل اگر متخصص مراقبت های بهداشتی بیمار دارو تجویز کرده است که فکر می کنند علائم گاستریت را ایجاد می کند، قبل از اینکه دارو مصرف کنید، با پزشک صحبت کنید. این دارو برای سلامت بیمار بسیار مهم است. اکثر افراد مبتلا به گاستریت می شوند. با توجه به عوامل زیادی که بر ورزش برای ورم معده روی معده معده تاثیر می گذارند، علائم گاستریت ممکن است از زمان به زمان هم بروز کند. به طور کلی، گاستریت یک بیماری رایج است که به درمان های ساده پاسخ می دهد. در موارد خاص، انواع نادر گاستریت می توانند جدی یا حتی تهدید کننده زندگی باشند. علائم شدید، نشانه های در حال جریان یا خونریزی داخلی باید یک متخصص مراقبت های بهداشتی را به دنبال یک علت جدیتر برای جستجوی علت تشخیص دهد.

منابع : ورم معده, درمان ورم معده با عسل, درمان ورم معده با قرص, ورم معده در کودکان, ورزش برای ورم معده, طول درمان ورم معده, ورم معده رژیم غذایی, درمان ورم معده با زنجبیل, ورم معده و تنگی نفس, کسانی که ورم معده دارند چه غذاهایی بخورند